SKUTOČNÁ CHYBA VÝROBKU ALEBO CHYBNÝ VÝROBOK
Spotrebiteľ si môže uplatniť svoje práva z vecnej chyby resp. vadný výrobok, ak oznámi vadu predávajúcemu do dvoch mesiacov odo dňa zistenia vady. Spotrebiteľ musí v oznámení vady podrobne popísať vadu a umožniť predávajúcemu prehliadku veci.
Spotrebiteľ, ktorý riadne informoval predávajúceho o vade, má právo od predávajúceho požadovať:
Žže odstráni vady tovaru alebo vrátenie časti uhradenej sumy v pomere k vade resp
že zrealizuje výmenu chybného tovaru za nový bezchybný tovar resp
vráti zaplatenú sumu.
Ak nie je spochybnená prítomnosť vady tovaru alebo nezrovnalosť v poskytovaní služby, predávajúci musí žiadosti spotrebiteľa podľa predchádzajúceho odseku vyhovieť čo najskôr, najneskôr však do 8 dní.
Predávajúci musí na žiadosť spotrebiteľa písomne odpovedať najneskôr do 8 dní od doručenia žiadosti, ak je prítomnosť vady tovaru sporná.
Keď sa jedná o skutočnú chybu výrobku:
ak vec nemá vlastnosti potrebné na jej obvyklé užívanie alebo na obeh;
ak výrobok nemá vlastnosti potrebné pre osobitné použitie, pre ktoré ju kupujúci kupuje, ale ktoré boli predávajúcemu známe alebo mu mali byť známe;
ak vec nemá vlastnosti a vlastnosti, ktoré boli výslovne alebo mlčky dohodnuté alebo predpísané;
ak predávajúci odovzdal výrobok, ktorý sa nezhoduje so vzorom alebo predlohou, pokiaľ vzor alebo predloha nebola demonštrovaná iba informatívne.
Vhodnosť tovaru na bežné použitie sa posudzuje z hľadiska bežného tovaru rovnakého druhu a s prihliadnutím na prípadné vyjadrenia predávajúceho o vlastnostiach tovaru uskutočnené predávajúcim alebo výrobcom, najmä prostredníctvom reklamy, prezentácie výrobku alebo uvedenia na samotný tovar.
Ako sa preukáže skutočná chyba?
Zákazník môže uplatniť svoje práva vyplývajúce z objektívnej vady výrobku, ak predávajúceho s vadou oboznámi do dvoch mesiacov odo dňa zistenia vady.
Zákazník musí predávajúcemu závadu bližšie popísať v oznámení o vecnej chybe a umožniť predávajúcemu prehliadku veci.
Na zodpovednosť za vecné chyby sa vzťahujú ustanovenia zákona upravujúce záväzky a zákona o ochrane spotrebiteľa.
Kedy predajca nezodpovedá za vecné chyby?
Predávajúci nezodpovedá za vecné vady tovaru, ktoré sa prejavia po uplynutí dvoch rokov od prevzatia veci. Vada majetku sa považuje za existujúcu v čase vydania, ak sa prejaví do šiestich mesiacov od vydania. Práva spotrebiteľa sa premlčia po uplynutí dvoch rokov odo dňa, keď predávajúceho informoval o vade.
Formulár na nahlásenie vecnej chyby nájdete
TU.
AKO POŽIADAŤ O VRÁTENIE PEŇAZÍ PRI NÁKUPE RESP. VÝMENU PRODUKTU
Na vrátenie kúpnej ceny resp. pre zmenu produktu vyplňte online formulár. Ak bude vada / poškodenie produktu zrejmé z obrázku / videa, ktoré priložíte v rámci online formulára, budeme Vás informovať, že produkt nie je potrebné vrátiť, vrátenie kúpnej ceny resp. výmeny dohodneme čo najskôr resp do 30 pracovných dní od prijatia vašej žiadosti. Ak vady / poškodenia výrobku nie sú z obrázku / videa patrné, alebo sa rozhodnete pre odstúpenie od zmluvy, po vyplnení reklamačného formulára Vám bude e-mailom doručený reklamačný kód, ktorý priložíte k balíku a následne odošlete balík na adresu uvedenú v e-mailovej správe. V prípade vrátenia produktu Vám bude vrátená kúpna cena resp. výmena ktorá prebehne do 30 pracovných dní od prevzatia balíka.
Reklamovať vecnú chybu a tým aj vrátenie kúpnej ceny môžete
TU.
O výmenu produktu môžete požiadať
TU.